چمن مصنوعی چمنسار

بایگانی

خرید چمن مصنوعی بر اساس مشخصات فنّی

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۵۶ ب.ظ

اگر مطالب ما را پیگیری کرده باشید، حتما متوجه شده اید که در هر بخش سعی داریم تا شما عزیزان را با مفاهیم بنیادین چمن مصنوعی آشنا نماییم.

در فرصت های قبلی، به آنجا رسیدیم که با مقایسه اعداد و ارقام ویژگی های فنّیه چند مدل چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی با یکدیگر، به شما ثابت کردیم که نمی توان صِرفاً بر اساس آنها تصمیم گیری نمود.

اگر به خاطر داشته باشید، چند مثال از چمن مصنوعی ورزشی مانند گلف، تنیس و هاکی را مطرح کردیم.

این مدل ها، از ارتفاع الیاف 10 تا 25 میلی متر برخوردار هستند و اصطلاحاً نازک هستند و گوشت کمی دارند. تراکم بافت آنها بسیار بالاست و متراکم و منسجم هستند.

دیتکس نخ نیز معمولاً در انواع مدل های این نوع از چمن مصنوعی، در حد متوسط و بالا می باشد.

اگر بخواهیم ارتفاع الیاف را مِلاک و مبنای ارزش گذاری و تعیین قیمت چمن مصنوعی قرار دهیم، طبیعتاً این گونه نتیجه می گیریم که چمن مصنوعی تزئینی با ارتفاع الیاف 40 میلی متر باید گران تر باشد.

ولی به هیچ عنوان این چنین نیست و قیمت چمن مصنوعی گلف، تنیس و هاکی، گاهی 50 تا 100 درصد بیشتر از انواع چمن مصنوعی تزئینی با ارتفاع الیاف بلندتر است.

حتما از خود می پرسید این چه رازیست که باعث غیر قابل پیش بینی شدن قیمت چمن مصنوعی می گردد. اگر مطالب قبلی را در ذهن خود مرور کنید، به سادگی پاسخ را خواهید یافت.

یکی از مهم ترین عوامل موثّر بر قیمت چمن مصنوعی، دیتِکس الیاف می باشد. هر اندازه که این عدد بزرگ تر باشد، وزن نخ بیشتر می شود.

زمانی که وزن نخ بیشتر شود، وزن مجموع نخِ به کار رفته در هر متر مربع از چمن مصنوعی نیز افزایش می یابد. به این ویژگی، yarn weight یا وزن نخ گفته می شود.

از آنجایی که در صنعت چمن مصنوعی و به طور کلّی در صنایع نسّاجی و نخ ریسی، قیمت الیاف بر اساس وزن رشته به کیلوگرم محاسبه می شود، با افزایش نخ مصرفی در هر متر مربع، قیمت چمن مصنوعی نیز دچار افزایش می شود و بالعکس.

به عنوان مثال، یک نخ چمن مصنوعی با دیتکس 7500 با قیمت 3 دلار بر کیلوگرم و یک نخ چمن مصنوعی با دیتکس 15000، با قیمت اندکی بیشتر، در بازار جهانی، خرید و فروش می شود.

ولی وقتی که یک مدل چمن مصنوعی هاکی، با بهره گیری از الیافی با دیتکس بالا تولید می شود و از سوی دیگر، تراکم بافت بسیار بالایی نیز داشته باشد، وزن نخ در هر متر مربعِ این محصول، به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

وزن بیشتر برابر است با قیمت بالاتر

بار دیگر تاکید می کنیم که این فرمول و تناسب، یک اصل کلّی محسوب شده و موارد فراوانی را می توان یافت که از این اصل پیروی نمی کنند.

کارشناسان شرکت چمنسار، به ساده ترین شکل ممکن، این مفاهیم را برای شما توضیح می دهند تا خرید چمن مصنوعی شما موفقیت آمیز باشد.

  • chaman chaman

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی