چمن مصنوعی چمنسار

بایگانی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

نحوه نصب چمن مصنوعی

نحوه نصب چمن مصنوعی

یکی از مسائل مهم پس از خرید هر کالا، نصب و راه اندازی آن است. مثلا زمانی که یک ماشین لباسشویی، تلویزیون، سیستم صوتی، کولر و... خریداری می کنیم، این تجهیزات آماده سرویس دهی نبوده و به نصب و راه اندازی نیاز دارند. گاهی نصب و آماده سازی این تجهیزات بسیار آسان است و به مهارت و تخصص ویژه ای نیاز نداشته و مردم عادی هم می توانند شخصا این کار را انجام دهند. ولی گاهی اوقات، فرایند نصب کالاها و حاضر کردن آنها تا مرحله بهره برداری و استفاده، بسیار پیچیده و زمان بر است و به دانش، تجربه و تسلّط بالایی احتیاج دارد.

 

دردسر نصب چمن مصنوعی

نصب و راه اندازی، دردسر همیشگی

 

به همین دلیل است که شرکت ها و مجموعه های فروشنده کالا های گوناگون، خدمات نصب و راه اندازی محصولات خود را نیز به مشتریان ارائه می نمایند. بسیاری از شرکت ها، حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته و فقط در صورتی محصول خود را ضمانت می کنند که صرفاً توسط گروه نصب خود راه اندازی شده باشد و اگر خریدار، خود شخصاً اقدام به نصب محصول نموده و یا از نیروهای غیر شرکتی استفاده نماید، مجموعه عرضه کننده کالا، خدمات پس از فروش را ارائه نخواهد داد. چمن مصنوعی نیز همچون دیگر کالاها، گاهی اوقات بدون هیچ گونه تمهیدات خاصی قابل استفاده است و گاهی نیز به دلیل پیچیدگی نوع کاربری و محل مورد نظر، نیاز به نصب دارد.

 

 

اَشکال مختلف استفاده از چمن مصنوعی در کف

 

استفاده از چمن مصنوعی به انواع مختلفی انجام می شود. برخی افراد آن را مثل پادری استفاده می کنند و بعضی هم آن را در کف اتاق، باغچه و غیره پهن می کنند.

در اکثر مواقع، کاربران چمن مصنوعی ترجیح می دهند تا آن را به صورت دائمی و در یک جای ثابت نصب کنند.

چمن مصنوعی را می توان به دو صورت، یعنی پهن کردن ساده و نصب کردن استفاده نمود. در ادامه به شرح و توضیح این موارد می پردازیم.

 

پهن کردن ساده و بدون اتصال

چمن مصنوعی را می توان در محیط های خلوت، کم رفت و آمد و یا جاهایی که قصد گستردن و جمع کردن مستمر و دائمی چمن مصنوعی را داریم، به سادگی پهن کنیم.

درست مانند فرش، موکت، انواع زیر انداز و... که بر روی زمین، بدون هیچ گونه اتصالی پهن می شود.

 

پهن کردن چمن مصنوعی

باز کردن رول و پهن کردن چمن مصنوعی بر روی زمین

 

چمن مصنوعی در چنین شرایطی، ممکن است توسط حرکت پای رهگذران، دچار جا به جایی، موج و چین و چروک شده و یا لبه های پیرامونی آن بلند شود که در دراز مدت باعث ایجاد آسیب خواهد شد.

برای جلوگیری از حرکت چمن مصنوعی، می توان وسایل و اشیاء سنگین وزن همچون گلدان های بزرگ، مجسمه و تندیس، نمادهای تزئینی و... را در حاشیه و لبه های چمن قرار داد.

 

فلاورباکس

قرار دادن فلاور باکس بر روی چمن مصنوعی، مانع از حرکت آن می شود

 

از سوی دیگر، نصب چمن مصنوعی در بعضی از محیط های عمومی به دلیل این که در ساعات غیر کاری (شب) از امنیت و محافظت مناسبی برخوردار نیستند، ممکن است باعث صدمه دیدن آن شود.

به همین دلیل، در جاهایی مثل گذرگاه افراد پیاده در یک خیابان که مورد استفاده رستوران یا کافی شاپ قرار دارد، توصیه می شود که چمن مصنوعی به شکل یکپارچه پهن شود و پس از پایان ساعات کاری، چمن جمع آوری شده و به یک

جای امن (مثلا داخل مجموعه) منتقل شود.

در بعضی از محیط ها نیز به دلیل ضرورت نظافت چمن مصنوعی در فواصل زمانی کوتاه مدت و یا جا به جایی وسایل سنگین (که به چمن مصنوعی آسیب وارد می کند) بر روی سطح مورد نظر، می توان از نصب چمن مصنوعی خودداری

نموده و فقط آن را پهن کنیم.

برخی از این محیط ها عبارتند از پشت بام یک مرکز تجاری، تراس و پاسیو در یک خانه، ورودی یک تالار عروسی و...

 

نصب چمن مصنوعی

به طور کلی بر اساس جنس و ماهیت سطح زمین، نصب چمن مصنوعی را می توان به دو دسته تقسیم نمود که این دو دسته، نوع کف سازی (زیر سازی یا بستر سازی) زمین را تعیین می کند.

  1. بر روی سطوح سخت که آب در آن نفوذپذیر نیست
  2. بر روی سطوح نرم، متخلخل و با توانایی گذردهی آب

 

نصب بر روی سطح سخت و غیرقابل نفوذ

 

این سطوح، بسیار متنوع هستند و موادی همچون ملات سیمان، بتون مِگر، آسفالت، سنگفرش، موزائیک، آجرفرش، کاشی و سرامیک، فلز، چوب، شیشه، عایق های گرمایی، سطوح پلیمری و... را شامل می شود.

در چنین سطوحی، نصب چمن مصنوعی بر روی پوشش های پلیمری جدا کننده صورت می گیرد و یا مستقیما بر روی سطح چسبانده می شود.

 

چسباندن و نصب چمن مصنوعی

چسباندن و نصب چمن مصنوعی بر روی سطح بتونی

 

امروزه در بسیاری از مناطق جهان از جمله کشورمان، چمن مصنوعی بر روی چنین سطوحی نصب می شود.

سطوح نام بُرده به دلیل عدم توانایی انتقال و خروج آب در جهت عمودی و به سمت پایین، به ناچار باید در جهت افقی این کار را انجام دهند و به همین دلیل ناچار به ایجاد شیب در سطح زمین هستیم.

شیب بندی سطح از مرکز به سمت پیرامون و با شیب حدود 1% انجام می شود.

به این ترتیب، آب بر روی چمن مصنوعی و در جهت شیب زمین حرکت کرده و از اطراف خارج می شود.

این مساله در سطوح کوچک (حدود 1000 متر مربع) به خوبی قابل اجراست ولی در مساحت های بزرگ، آب سطحی به طور کامل خارج و تخلیه نخواهد شد.

مزایای زیرسازی سطح با مصالح سخت:

  • هزینه پایین
  • اجرای سریع
  • استفاده از مصالح متعارف و در دسترس
  • عدم نیاز به فن و دانش خاص (دسترسی آسان به مجریان)
  • مقاومت بالا در مقابل فرسایش ناشی از شرایط آب و هوایی
  • قابلیت استفاده از سطح ایجاد شده برای کاربری های دیگر

 

نصب بر روی سطوح نفوذپذیر 

نصب بر روی خاک طبیعی، شن، ریگ، سنگ شکسته و قلوه که این شیوه در دانش عمران با نام unbound (نا همبسته و رها) شناخته می شود.

مزایای زیر سازی زمین به این شیوه:

  • هزینه اجرای مقرون به صرفه
  • زهکشی و نفوذ آب به درون زمین، جلوگیری از انباشت آب و رفع مشکل پوسیدگی چمن
  • افزایش نرمی و ضربه گیری چمن مصنوعی و کاهش آسیب های بدنی کاربران زمین
  • افزایش عمر و ماندگاری چمن مصنوعی

 

منبع

مانا چمن | فروشگاه آنلاین چمن مصنوعی

https://www.manachaman.com/fa/news/6/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%86%d9%85%d9%86-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c

  • chaman chaman

 

دیوار سبز مصنوعی چیست؟

دیوار سبز مصنوعی

همه ما تا حدودی با فضای سبز و باغچه آشنایی داریم. همان طور که می دانید، فضای سبز در سطح زمین و به شکل افقی انجام می شود. کاشت گیاهان در خاک باغ و باغچه و یا استفاده از گلدان های زینتی در محیط خارجی و داخلی ساختمان ها، انواع شناخته شده ای از این پدیده می باشد. ولی در دهه های اخیر، با تغییر و تحولات گسترده ای که در سبک زندگی و کار انسان ها رخ داده، مساحت موجود به منظور احداث فضای سبز افقی بسیار محدود شده و یا به کلّی در دسترس نیست. در چنین شرایطی چاره ای جز استفاده از سطوح و فضای عمودی ساختمان ها باقی نمی ماند. سطوح عمودی در واقع همان دیوار است و به همین دلیل، این پدیده گرینوال یا دیوار سبز نام گرفت.

 

با توجه به هزینه های هنگفت ایجاد و نگهداری از گیاهان طبیعی، دیوار سبز مصنوعی ابداع شد که مورد استقبال فراوان مشتریان کالاهای لوکس تزئینی قرار گرفت.

دلایل استفاده از گیاهان مصنوعی در دیوار سبز (گرین وال)

  • بی نیاز از آبیاری، تغذیه، نور، مراقبت در مقابل آفات و بیماری و....
  • زیبایی و شادابی در تمامی طول سال و هر نوع شرایط آب و هوایی
  • قابلیت نظافت آسان و ماندگاری بسیار طولانی مدت
  • وزن بسیار سبُک
  • قیمت بسیار پایین تر نسبت به گیاهان طبیعی
  • نصب و اجرای آسان و کم هزینه

استفاده از گیاهان مصنوعی، یکی از گزینه های اصلی در ایجاد دیوار سبز محسوب می شود.

گیاهان مصنوعی به دلیل بی نیازی از خاک، آب و ماده غذایی، هیچ گونه گلدان یا بستر خاصی نداشته و وزن آنها بسیار اندک و سبُک است.

این وزن سبُک، یکی از برتری های آشکار دیوار سبز مصنوعی نسبت به طبیعی بوده و برای نصب در ارتفاع، گزینه مناسب تری محسوب می شود.

 

دیوار سبز مصنوعی

زیبایی و آرامش، هدیه دیوار سبز مصنوعی به پذیرایی و نشیمن خانه

 

همچنین برای اجرای دیوار سبز در فضای بسته و بدون نور مناسب، استفاده از دیوار سبز مصنوعی تنها گزینه می باشد.

مجموعه مانا چمن، به صورت تخصصی در زمینه دیوار سبز مصنوعی فعالیت می کند به طوری که فروش دیوار سبز مصنوعی در انواع مختلف و قیمت های متنوع را در دستور کار خود قرار داده است.

دیوار سبز مصنوعی جایگزینی ایده آل برای دیوار سبز طبیعی می باشد که جلوه ای واقع گرایانه داشته، نصب آن بسیار آسان و سریع بوده و تقریبا در هر سطح و محیطی قابلیت اجرا دارد.

 

دیوار سبز مصنوعی از چه موادی ساخته می شود؟

بسیاری از علاقه مندان به محصولات تزئینی و دکوراتیو درونی و بیرونی ساختمان، درباره چیستی، ماهیت و جنس دیوار سبز مصنوعی از ما سوال می پرسند.

اکثر مردم با پلاستیک آشنا هستند. این ماده از فراورده های نفتی محسوب می شود و انواع بسیار گوناگونی دارد. پلاستیک نوعی پلیمر است که از ایزومرهای ساده تر تشکیل می شود.

چگونگی چینش و سازماندهی ایزومرها در کنار یکدیگر، انواع و اقسام پلیمرها را تشکیل می دهد.

پلیمرها بیش از 100 سال است که به زندگی ما راه یافته اند و از معروف ترین آنها می توان به نایلون، پلی اتیلن، پلی پرو پیلن، پلی استر، پلی اورتان و... اشاره کرد.

پلی اتیلن همواره یکی از پر مصرف ترین انواع پلیمر بوده که در کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شده. دیوار سبز مصنوعی نیز از پلی اتیلن ساخته می شود که رنگ های بسیار زیبا و متنوعی به آن افزوده می شود.

همچنین برای افزودن مقاومت و ماندگاری این محصول، مواد پایدار کننده در مقابل پرتوی فرا بنفش نور خورشید و تثبیت کننده رنگ به آن اضافه می شود.

 

تولید دیوار سبز مصنوعی

گرانول پلی اتیلن در دستگاه های ویژه ذوب و قالب گیری شده و به شکل گیاهان مختلف در می آید

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر دیوار سبز مصنوعی به وبسایت مانا چمن مراجعه فرمایدد.

https://www.manachaman.com/

  • chaman chaman

فِنس fence یا hedge که در زبان فارسی با عنوان حصار یا پرچین نامیده می شود، سازه ایست که برای جدا سازی فضاهای مختلف و تعیین حریم و حد و مرز محوطه استفاده می شود. فنس ها انواع گوناگونی دارند و مواد سازنده آنها معمولاً چوب، فلز، سنگ، آجر، پلاستیک و... است. آن چه که در اصطلاح عامیانه فنس شناخته می شود، در واقع توری سیمی بوده که به آن می پردازیم. از گذشته های بسیار دور، انسان همواره برای محافظت از خود و اموالش در مقابل خطرات محیط زندگی، همچون حیوانات درنده و دشمنان، به حصار کشی مباردت می کرده. این کار، خانه و حریم خصوصی را از دید و دسترس دیگران خارج کرده و باعث ایجاد امنیت نسبی می گردد. در دهه های گذشته، نصب و استفاده از توری حصاری فلزی در پیرامون زمین و باغات، بسیار متداول بوده. برای سبز کردن این فنس ها معمولا از کاشت گیاهان رَوَنده و چسبنده علفی همچون انواع پیچک استفاده می شده. این گیاهان برای این که زنده و سبز باقی بمانند، به خاک، تغذیه، آبیاری و نور نیاز دارند. عدم تامین نیازهای حیاتی گیاه، باعث زوال و از بین رفتن آنها می شود.

 


فنس چمنی

فنس چمنی مصنوعی در کنار ردیف درختان

 

از سوی دیگر، در فصل های سرد سال مثل پاییز و زمستان، گیاهان دچار خزان و برگ ریزی می شوند و پوشش مورد انتظار فراهم نخواهد شد.

در بسیاری از موارد، شرایط مورد نیاز برای حفظ سلامتی و حیات گیاهان طبیعی فراهم نیست و به همین دلیل باید به فکر یک پوشش سبز مصنوعی باشیم.

یکی از انواع نوین فنس، فنس چمنی مصنوعی می باشد که در سال های اخیر مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است. شناخته شده ترین سازنده این محصول، کشور ترکیه می باشد که از 20 سال پیش تاکنون، سهم بزرگی از

بازار جهان را در اختیار خود گرفته است.

 

مشخصات فنّی فنس چمنی

 

ساختار اصلی فنس چمنی همچون دیگر انواع توری های سیمی فلزی، از سیم مفتول فولاد گالوانیزه تشکیل می شود.

اما در فنس چمنی شرکت مانا چمن از یک جفت (دو رشته) مفتول فولاد گالوانیزه ضد زنگ (سفید) با ضخامت 1 میلی متر استفاده شده که به یکدیگر تابیده شده اند. این مفتول ها در عین استحکام و پایداری، از نرمی، انعطاف و شکل

پذیری بسیار خوبی برخوردارند.

بر روی سیم های مفتول، پوششی از جنس پی وی سی PVC و به شکل لایه نازک ریش ریش شده به رنگ سبز وجود دارد که در واقع ظاهر برگ های نازک چمن طبیعی را تداعی می کند.

پوشش فنس چمنی

پوشش برگ مانند در فنس چمنی

 

طول نوارها حدود 30 تا 35 میلی متر و پهنای این بخش های بریده بریده از حدود 2 تا 4 میلی متر متغیّر است.
 

ماده پی وی سی مورد استفاده در این محصول، همچون دیگر پلیمرها بر اثر گرما و آتش، دچار ذوب شدگی و سوختگی می گردد.

ولی این ماده مقاومت بسیار خوبی داشته و آتش فقط در محدوده ای کوچک باعث سوختن و سیاه شدن پوشش چمنی شده و در همان نقطه باقی می ماند و به اطراف گسترش نمی یابد.

به این ویژگی، خود اطفایی یا self extinguishing گفته می شود.

 

همچنین این پوشش چمنی، در مقابل کلیه تنش های محیطی همچون نور خورشید، برف و باران و رطوبت، باد، سرما و گرما، خاک و گرد و غبار و... پایدار می باشد.

بر اثر عوامل نامبُرده، هیچ گونه پوسیدگی و تغییر رنگ نیز در فنس چمنی اتفاق نمی افتد و در ضمن حشرات هم نمی توانند آن را دچار تخریب و آسیب نمایند.

در فنس چمن شرکت مانا چمن، یک لایه به رنگ سبز بهاره (روشن) در مرکز و چسبیده به سیم مفتول قرار دارد و یک لایه به رنگ سبز تابستانه (تیره) دور آن پیچیده شده و با یکدیگر در هم آمیخته اند.

این پوشش سبز، به طور کامل سیم مفتول را فرا گرفته به طوری که رنگ نقره ای و درخشنده مفتول پنهان شده و به چشم نمی آید.

سپس این مفتول های سبز پوش، توسط ماشین آلات ویژه ای به گونه ای به همدیگر بافته می شوند که شکل آشنای توری با خانه یا چشمی های همسانی به شکل مربع یا لوزی تشکیل می شود.


تولید فنس چمنی

تولید فنس چمنی در کارخانه توسط ماشین آلات مخصوص

 

ابعاد این چشمی ها در مدل های مختلف فنس، بسیار متنوع است که از بسیار ریز تا بسیار درشت متغیّر خواهد بود.

فنس چمنی محصول شرکت مانا چمن در دو مدل چشمی 4 و 5 سانتی متر عرضه می گردد.

پوشش سبز چمنی موجود بر روی فنس، بافتی حجیم به آن می بخشد که قطر نهایی فنس را به حدود 6 سانتی متر می رساند.

فنس چمنی معمولاً به شکل رول و با عرض 0.5، 1، 1.5 و 2 متر و با طول 10 متر تولید می شود.


انواع فنس چمنی

رول فنس چمنی در اندازه های متنوع

 

ویژگی های ظاهری

 

بسیاری از مردم، رنگ خاکستری و بی روح فنس های فلزی را دوست ندارند و فنس های ساخته شده با سیم های روکش دار پلاستیکی نیز معمولا دارای رنگ های غیر طبیعی هستند.

ولی رنگ سبز و ساختار متخلخل فنس چمنی در تناسب کامل با فضای سبز و باغ پیرامون خود بوده و سازگاری خوبی با محیط ایجاد می کند.

به این ترتیب، شادابی و طراوت را برای هر محوطه ای به ارمغان می آورد.

فنس چمنی در رنگ های گوناگون دیگری همچون سیاه، سفید، بنفش، آبی، زرد، طلایی، نارنجی، سرخ و... نیز تولید می شود که با وجود عدم انطباق با طبیعت، کاربردهای تزئینی خاص خود را دارد.

 

فنس چمنی رنگی

فنس چمنی در رنگ های شاد و جذاب

 

فنس چمنی به دلیل وجود سوراخ و حفرات خالی (چشمی ها) باد را به خوبی از خود عبور می دهد و در مقابل تند بادهای شدید، ایستایی خود را حفظ نموده و کنده نمی شود.

تابش نور بر روی فنس چمنی باعث درخشش غیر طبیعی آن نمی شود و ظاهر آن واقعی و باور پذیر به نظر می رسد. همچنین وزش باد باعث ایجاد صدای نامطلوب از آن نخواهد شد.

فنس چمنی با ایجاد دیواری سبز و متراکم، محدوده مورد نظر شما را از دید عمومی پنهان کرده و حریم خصوصی شما به خوبی محافظت می شود.

 

موارد مصرف و کاربردها

  • دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان
  • محصور نمودن نمای بالکن و تراس خانه
  • ایجاد دیوار سبز در باغ رستوران، باغ تالار، کافی شاپ
  • ایجاد حصار برای باغ، حیاط ویلا و بالای دیوار خانه، روف گاردن و...
  • اطراف زمین های ورزشی مانند تنیس، والیبال، فوتبال، استخر و...
     

 

نصب فنس چمنی

 

اولین مساله مهم در فرایند نصب فنس چمنی، محاسبه و اندازه گیری مقدار مورد نیاز این محصول در هنگام خرید می باشد.

ابتدا باید فضای مورد نظر را به دقت متر کنید و فنس چمنی را به همان اندازه سفارش دهید؛ نه کمتر و نه بیشتر. زیرا عدم رعایت این مساله، باعث اتلاف وقت و هزینه در فرایند نصب خواهد شد.

فنس چمنی را معمولا بر روی پایه های معمولی نصب می کنند. این پایه ها باید به خوبی درون بستر خود مقاوم سازی شده باشد.
 

نصب فنس چمنی

نصب پایه فنس توری سیمی درون زمین

 

 

در صورت نصب روی زمین، پایه ها باید از نوع لوله، سپری، قوطی و اَشکال دیگر و از جنس فولاد مقاوم با ضخامت مناسب باشد تا استحکام و ایمنی حصار فنس چمنی را تضمین نماید.

این پایه ها در کف زمین و درون چاله با ملات سیمان پایدار می شود و یا بر روی صفحات فلزی ستون، جوش داده می شود.

در صورت نصب فنس چمنی بر روی دیوار، پایه ها باید به خوبی مستحکم و پایدار شوند.

همچنین، فنس چمنی را می توان به وسیله انواع سیم مفتول فولادی سیاه و سفید با ضخامت های مختلف بر روی نرده، حفاظ، فنس و سازه های مشابه نصب نمود.

قیمت فنس چمنی بسیار مناسب و معقول می باشد و با اختصاص بودجه ای اندک می توانید در هزینه های دیگر خود صرفه جویی نمایید.

 

نگهداری از فنس چمنی

 

مراقبت از فنس چمنی بسیار آسان است. جذب و انباشت خاک، گرد و غبار، برگ و بقایای درختان و گیاهان اطراف و... بر روی فنس چمنی کاملا طبیعی می باشد.

این آلودگی ها را می توان به کمک شلنگ آب پُر فشار، مواد شوینده پارچه و لباس مانند پودر رختشویی، جاروی مو بلند و... به خوبی شست و شو دهیم و تمیز کنیم.

به این ترتیب، فنس چمنی مثل روز اول، پاکیزه و نو خواهد شد.

 

دیوار سبز فنس چمنیدر یک برج مسکونی

 

شرکت مانا چمن به عنوان پیشگام و پرچمدار ایده های نوین و خلاقانه در عرصه های گوناگون، هم اکنون نیز با معرفی و عرضه فنس چمنی، برگ درخشان دیگری را به افتخارات خود افزوده است.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید فنس چمنی و سوالات دیگر، با کارشناسان ما در شرکت مانا چمن تماس بگیرید.

همچنین بسیار خوشحال می شویم تا انتقادات و پیشنهادات خود درباره نوشتار پیش رو را در سایت مانا چمن بازتاب دهید.

مانا چمن، به تازگی طبیعت

https://www.manachaman.com/fa/news/82/%d9%81%d9%86%d8%b3-%da%86%d9%85%d9%86%db%8c

  • chaman chaman